Ahad, 22 Ogos 2010

Back To Normal

Hari ni tlinga aku still lg bising melampau.. Tension gila dgq bunyi bising ni 24 jam..huhu.. Tp arini aku dh kembali kuat n tabah.. Aku dah dpt menerima dugaan yg tuhan berikan.. Allah cuma akan bg dugaan yang kita dpt terima.. Now aku dh dpt terima.. Terima kasih kepada semua org yg support aku terutamanya k.nor, ann n yamin.. Nasihat dr pengalaman depa mmg berjaya menenangkan aku..

Biasa la aku ni baru 1st time berpisah cara ni.. B4 ni berpisah pun babai2 camtu ja.. Org nk p jauh dok babai2, mintak maaf n pesan mcm2 then lepas tu still bleh msg bleh ym wpun jauh.. Tp kali ni 1st time, on that day, dia tdo ja, diangkat, diusung.. Masing2 x cakap apa2.. N aku tgk ja dia dimasukkan ke dalam tanah kemudian ditanam tanpa sempat cakap 'bye'.. Lepas tu aku pun berlalu meninggalkan dia kat situ.. Balik rumah aku xdpt dh msg or ym, "Dh sampai ke blum?".. Pengalaman yg sgt dasyat..

Seperti kata yamin, nasib baik tuhan x ambik nyawa aku dl.. Yes.. Alhamdulillah aku masih sempat bertaubat n insyaallah lepas ni aku akan jd insan yg baik di sisi Allah..

Mungkin dulu aku pernah x sembhyg lansung, aku rasa mcm aku x mintak doa lansung kat Tuhan, aku ni power sgt ka hidup kat bumi ni sendiri tanpa pertolongan??
Mungkin dulu aku pernah smbhyg plg kurg sekali ja seminggu, tp setiap kali aku smbhyg aku mintak supaya ditunjukkan jalan yg benar..

Ada sorg kawan, adik kepada kawan baik aku, Jaja cakap bukan senang nk dpt rs benda camni.. Aku sgt bertuah sebenarnya.. Akhir zaman mcm ni, aku rasa agak susah la nk dpt seru mcm ni..
Mungkin ada org lain yg berdoa utk aku terutama parent aku dan nenek aku.. Klu ada kawan-kawan yg tlg berdoa utk aku, aku sgt bertuah dpt kawan mcm tu..

Nasihat aku, klu terpesong pun, igt2lah, jgn terpesong jauh sgt.. Klu kita x mencari keredhaan Ilahi, seru tu xkan sampai.. At least, berdoa la utk dibukakkan pintu hati dan ditunjukkan jln yg benar..
Nk tunggu p haji dulu?? Confirm ka cukup duit nk p nnt?? Klu ada duit confirm ke akan p haji atau p meronda negara lain?? Sempat ka nk p??

Ada org yg hidup senang lenang.. Anak org kaya, duit byk, perempuan keliling pinggang, minum arak tiap2 mlm tp xdak apa2 pun jd kat dia.. Dia bleh hidup happy ja.. N klu Allah nk tunjuk, Allah tarik org yg dia sayang, dgn nasihat kawan2 dia, adakah dia akan ke masjid?? Atau men'double'kan men'triple'kan minum arak?? Wallahwaqlam..

Apapun skrg aku dh kuat.. Aku rasa dh boleh p melawat kubur arwah.. Tiap2 hari aku teringat nk p kubur dia.. Seakan-akan menarik aku untuk p.. 1st time ada kawan aku meninggal, aku akan still kawan dan melawat dia, insyaallah.. Harap2 bila aku dh pergi nnt, aku still ada kawan..

Nk dekat bukak posa dh ni.. Apa lg, jom bazaar!!! Hehe..

3 ulasan:

  1. Kawan masa keje kat school dl.. Dia praktikal kat situ budak MMU.. Shafinas Hidayu..

    BalasPadam
  2. Tgk gambar dia dlm post asyraf sebelum ni kot2 pernah tgk..hehe

    BalasPadam