Khamis, 2 September 2010

Bukak posa last weekend

Dh lama aku xupdate blog ni.. Byk jugak nk tulih kali ni.. Ok.. Kali ni nk crita pasai bukak posa bersama rakan2 seperjuanganku (mcm nk p perang ja)..hehe.. Ni la geng2 pencari keja baru, sorang dh dpt lg 3 blum lg..hehe..
Dengan ketiadaan keretaku akibat admit kat wad, aku di-fetch oleh K.nor n Ann.. Tq2.. Klu xdak org mai jemput aku, pakai dok rumah je la..huhu.. Kami bertiga trus bergerak ke rumah Nisa yang aku dengar ura-ura mengatakan munculnya kerata baru.. Muncul dr mana? Itu yang kita xtahu..



Rupa-rupanya kereta yg disebut itu adalah PJT5941.. Siapa driver PJT ni?? Jeng jeng jeng..


Nampak x sapa tu?? Hangpa ni buat2 x nampak plak.. Mentang2 dia kecik.. Oopss.. Sori Nisa..hehe..
Okeh, menaiki kereta baru yg dibawa oleh driver baru, x main la nk p mkn dekat2.. Kami menuju ke restoran nelayan, kuala juru.. Tempat ni la yg famous dgn mee ketam.. Disebabkan driver ni bwk ala2 F1 wpun xtau jalan, kami sampai awai.. Around 6 dh sampai (nampak sgt lapaq).. So xdak apa nk wat, kami just sembang2 (maklum la lama x berkumpul) n aktiviti yg x dilupakan, bergambaq.. Ni la muka org2 yg berpuasa (ayat cover ganti perkataan lapaq)..hehe..

Yang bestnya, kami punya la sembang sampai x sedaq pun masa jalan.. Byk sungguh nk sembang tp apa yg kami sembang pun xtau la.. Yg tau byk gelak2 ja.. Moment yg best sgt2.. Satu lagi yg istimewanya tempat ni, permandangan kuala yg cantik.. Klu mai time ni, bleh tgk sunset.. Dua kali aku mai kat sini dua2 dgn K.nor sbb K.nor suka tgk sunset..hehe..

Tunggu punya tunggu, akhirnya makanan kami pun sampai.. Tp xleh mkn lg!! Kena tunggu org azan jugak..hehe.. Kali ni order xla tamak.. Sket2 ja.. Ada tomyam ayam, telur bungkus, sotong goreng tepung (fav aku ni), udang pedas n sayur (aku x igt la sayur apa sbb aku xmkn pun).. Nampak mcm sket ja, tp nk abiskan agak mencabar jugak.. Ye la kan, lg 3 org ni kononnya diet.. Aku sorg la yg x diet.. Klu ada Ejon ni pasti dpt diabiskan dgn mudah.. Tiba2 ada iklan Ejon plak..haha..

Lepas settle makan n maghrib sume, kami pun bergerak la dgn perut yg masih lg penuh dan berat.. Gerak ke mana?? Itu yg payah nk pikiaq ni.. Nk p mana dgn perut berat ni?? Akhirnya dpt satu idea.. Tambahkan lg berat perut!! Hahaha..


Dimana?? Kami minum di pelita autocity plak sambil ditemani oleh kek2 secret recipe.. Kat sini pun lepak sembang lg.. Apa yg kami sembang?? Ntah la.. Tp hepi..hehe..

Lepas abiskan semua kek2 dan ayaq2 yg terlibat, kami pun balik.. Terasa sangat puas dengan aktiviti ni wpun asyik mkn ja.. Mentang2 bulan posa, time bleh mkn bantai cukup2..hehe.. Kami kembali ke rumah Nisa then K.nor n Ann hantaq aku balik rumah..

Itu la hari yg sgt hepi wpun sekejap ( 5 jam lama la jugak kan.. tp rasa kejap ja).. Yang aku tau, aku x kluar duit satu sen pun.. Aku pun xtau la sapa yg byq makan, kek, ayaq, tol bridge, minyak semua.. Dok nampak depa 3 org dok bergaduh nk byq.. Agak terkilan n sedih gak xleh nk join fight tu.. Tp xpa, nnt aku ada duit aku akan berperang abis-abisan.. Mkn free la hangpa tiap2 hari..hahaha.. Apa pun thank you kat Ann n K.nor yg mai ambik antaq aku, Nisa yg bwk kami p restoran yg jauh.. Thanks jugak sebab blanja semua2..

Hangpa semua mmg best.. Masa aku xdak duit (xleh nk mkn kat luaq sgt) xdak keta (xleh nk gerak p mana) hp kene bar (xleh nk contact sapa pun) sakit (bahaya kuaq sorg2), here they are.. MDC mmg tempat melahirkan kawan2 yg bagus kot..hehe..
Can't afford to lose any of you

2 ulasan:

  1. wow..that is fun beb.. sure tak dapat di nafikan MDC mmg lahirkan sahabat2 yg baik..keep being friends with them.. all of MDC staff mmg besh kan cerap.. well nisa ni mmg cute ar., kecik jer.. mish kak nor yg cute cgt2.. cyg toi kat dier.. ANn pown lawa kan..tapi wina tak pernah cembang ngan dier... wow cerap.. u do like had so much fun .. good for u dear friends

    BalasPadam
  2. Tq wina.. Setiap kali kuar dgn diorg kan, aku x pernah sakit.. Sihat je beb.. Diaorg ni mmg semangat aku la..hehe.. X sia2 aku masuk MDC.. Mmg x sangka akan dpt kawan2 yg best2 mcm ni.. Susah woo nk cari kawan2 camni skrg.. Anyway hg kena tgk ke-cute-an nisa bwk keta haha.. Hg klu sembang dgn Ann asyik dok dgq dia gelak ja..haha.. K.nor is the best sis i ever had, seorang yang byk teguq aku sesuka ati tanpa belas kasihan..haha.. Beza 3 tahun kan so i really respect her and whutever she said..
    Mmg hav fun sgt2 wpun kejap.. Lain kali wina join la skali.. Lama gak xjumpa ni (dok wat mcm kerap jumpa dl2)..hahaha

    BalasPadam