Selasa, 10 November 2009

Last outing with cip cma

Nazatul shima a.k.a cip cma merupakan pelajar sains komputer di USM..hehe.. Dia ni junior aku.. Anyway aku kenal dia pun melalui budak school lain.. Tu yg agak konpius..

Disebabkan dia dh nk abih, 11hb ni blah so aku pun plan la nk kuar berjalan2 kat penang.. Kluaq bukan nk wat apa pun, ambik gambaq ja..haha.. Aktiviti yang paling murah..

Last saturday kami pun kluar beraksi serata penang(3 tempat ja pun).. Nasib baik muat keta nak angkut semua geng2 dia yang mana bestfren aku jugak la, wanie, ejon n cda..

Our 1st destination was botanical garden.. Bunyi mcm sempoi ja garden ni, sbnrnya kebun bunga ja, yang ada kera.. Perjalanan untuk pusing satu garden ni (x abih pusing pun) mengambil masa 1 jam sbb ambik gambaq ja keja.. Tp mmg garden ni besaq pun..

Ada lg tempat2 yang lawa kat sini sbnrnya yang p sbb x abih explore tiba2 nampak pintu kluar.. Disebabkan semua pun dh sakit kaki n aiskrim menunggu di pintu kluar, kami pun berhenti stakat sejam tu ja.. Lepas pusing satu garden tu, semua org lapaq la plak.. So next destination, makan….

Punya la susah nk decide nk makan kat mana.. Last2 aku decide makan kat jemputree.. B4 ni pun mmg dh plan dgn wani nk lepak makan ramai2 kat jemputree ni.. Plan “karok terakhir” ramai dh jadi, tp plan jemputree ni bila lg nk wat klu bukan arini.. So bawak jugak la g makan situ kerana cip cma.. Org lain ada lg pasni.. Kami makan atas pokok n asyik gelak ja.. Rasanya org kat bwh sume dengar.. Dengan lagu yang dimainkan plak ala2 crita ‘Jelma’.. Rasa mcm nk bangun menari ja..haha.. Oleh kerana aku nk open table tp duit limited, so semua org terpaksa order mknn murah2 je..hehe.. Xpe kan?? Yang penting njoy.. Kira ok la tu bwk tempat yang diaorg x pernah dtg..

Duit limited!! Cma makan nasi goreng ciput.. Air lg byk dr nasi..hehe..

Di atas pokok menunggu makanan.. Akan jd kenangan satu hari nnt..huhu..

Ni semua makanan n drinks yang kami order.. Wedges dia agak sedap la..

Lepas penat makan, bergambaq n menari (kami2 ja yg tau.. video x dpt lg.. maybe akan dipublish nnt..haha..), cabaran seterusnya fikir nk g mana plak.. Oleh kerana kesuntukan masa (atas sebab2 tertentu kena balik kul 10 mlm), kami dh xdak idea nk p mana.. On de way nk balik tu wat keputusan lepak tepi pantai kat tepi highway tu.. Kat situ pun banyak ambik gambaq tp cma x publish pun.. Nnt aku publish lain klu gambaq dh kluaq..hehe..

P/s: semua gambaq ni ambik dr blog cma, fb ejon n cda..

4 ulasan:

  1. aduyai..sedey yg amat nk tggl usm ngn kwn2.. :(

    BalasPadam
  2. inilah yang terpaksa dihadapi oleh semua org yg hepi kat usm..hehe.. asyraf dl dh lepas dh part sedih ni.. Agak truk jugak la.. Sampai skrg klu bleh nk patah balik hari 1st asyraf masuk usm.. Berkenalan balik dgn semua geng2 rapat.. Yana, Dayah, Hadi, Wan, Yom, Fezal, Cuyyup, Maz, Yong..
    Really miss that time..
    At least, kita dh karok kita dh jln2 utk last time.. Mcm reunion jugak la because b4 kita slalu klua but skrg jarang sgt2.. Tu asyraf dgn wani plan nk wat jugak benda2 ni b4 abih.. N benda ni tercapai..
    Abadikan dlm kenangan.. Cewaahh..

    BalasPadam
  3. As We Go On
    We Remember
    All The Times We
    Had Together
    And As Our Lives Change
    From Whatever
    We Will Still Be
    Friends Forever

    hehehe..
    Ang ingat lagi dak Aserap time last day?
    time aku on da way balik tgh mlm last day?
    time semua org pun dah blah last day?
    time p hantar org balik for da last time?

    esoknya..
    apa ang buat?
    apa ang pikir?
    eh apsal sunyi?
    eh nak ajak sapa p mkn?

    time tgh mlm esoknya..
    nak p mana aa mlm nih?
    nak lepak mana aa mlm nih?
    eh nak p ngan sapa?
    eh nak ajak sapa?

    bila time online..
    kalo dulu ym x penting sgt..
    bila dah pisah, ym penting..
    kalo dulu guna file sharing laju..
    lepas pisah guna file transfer slow..

    hahaha.. emo lak aku pagi2 nih..

    tp aku beruntung sebab kenal ampa2 semua..
    aku beruntung sbb zaman degree aku happy..
    aku x jadi kera sumbang..
    aku x jadi katak bawah tempurung..
    tima kasih kawan2..

    As Our Lives Change..
    Comes Whatever..
    We Will Still Be..
    Friends Forever..

    BalasPadam